PROJEKT Varumärket Abrahamsgården

Under 2013 har Abrahamsgårdens aktörer genomfört ett projekt för att stärka Abrahamsgårdens varumärke. Mål för projekt har varit att upprätthålla och vidareutveckla Abrahamsgården som ett attraktivt turistmål i Norberg. Samverkan flera aktörer emellan har varit fokus, både internt och externt.

Projektet har arbetat för att synligöra Abrahamsgården genom försbättrad markandsföring bla med hjälp av nya skyltar, hemsida, facebook, annonsering, mm . Projektet har också genomfört evenemanget Hantverks och Byggandsvårdsdag den 7 september 2013.

Aktiva deltagare i projektet har varit: Abrahamsgårdens Konst & Hantverks, Galleri Abrahamsgården, Tantstickan, Galleri BoEL, Katarina Salmi Djur & Form, Abrahamsgårdens kultursällskap, Norbergs kommun – kultur, idrott och fritidsutskottet, samt Nätverket för byggnadsvård i Västmanland.

Projektet har varit finansierat med hjälp av Leader Bergslagen.

För mer information gällande projektet kontakta projektledaren
Katarina Salmi, 070-2138428 hantverkshus@gmail.com

Kommentarer inaktiverade.